neděle 23. srpna 2015

20 - 22 / 08 / 2015 - Budapešť

O Budapešti jsem začala básnit už loni, ale vůbec nám to nevycházelo, jak časově, tak ani finančně vzhledem k dovolené v Chorvatsku. Letos jsme se rozhodli, že žádnou větší dovolenou plánovat nebudeme, a pojedeme na víkend do Drážďan, víceméně kvůli projížďce na kolesovém parníku, který jsme viděli na výletě lodí do Kurort Rathen, který jsme podnikli loni na podzim. Jenže díky velmi nízké hladině Labe, jsme se rozhodli letos Drážďany vynechat. A to byla příležitost opět začít otravovat Lukáše s Budapeští. Do poslední chvíle jsme vlastně stále nevěděli, zda pojedeme. Když se blížil datum našich dovolených, padlo rozhodnutí - Budapešť bude!

Týden před odjezdem jsem zařídila jízdenky včetně místenek (což s ČD eshopem byl trochu porod a při zpáteční cestě jsme místenky ani neměli u sebe) a zarezervovala ubytování (což se také neobešlo bez komplikací, neboť mi nechtěli 2x přijmout kartu, ale nakonec se to i po telefonické domluvě povedlo). V pondělí (tři dny před odjezdem) jsme si šli vyměnit forinty a vesele jsme si odjeli s našima na chalupu u Liberce. Během víkendu jsem si pročítala blogy (Minty finty, Eat run love a Itchy Feet Diary) se zápisky o Budapešti, zároveň jsem si u Pájušky na cestách vyškemrala její zápisky.

Na blogu Itchy feet diary jsem našla také super článek s tipy na appky. Hned jsem využila CityMaps2Go a stáhla jsem si mapu Budapeště pro offline prohlížení. Vždycky jsme díky ni našli cestu, i když někdy trvalo než se určila naše poloha. Druhá appka, která se mi zalíbila, byla Tripomatic, ale tu jsem si nestáhla, protože mají i webovou verzi. Plán na všechny tři dny jsem si udělala tam, vyexportovala do PDF a vytiskla. U každé památky naleznete krátký popisek, kontakt a doplňují informace – vstupné či otevírací doba. Také jsem těsně před odjezdem zjistila, že Maďaři mají 20. 8. státní svátek. Nejdřív jsem trochu zpanikařila, ale když jsem zjistila, že budou trhy, městský hudební festival a v noci ohňostroj, uklidnila jsem se. Pokud se rozhodujete kdy navštívit Budapešť, rozhodně doporučuji právě toto datum, ten ohňostroj je totiž boží!

Zápisky z jednotlivých dní se na blogu objeví velmi brzy!


Barbora

Žádné komentáře :

Okomentovat