pondělí 24. srpna 2015

20 / 08 / 2015 - Budapešť / DEN 1

Vstali jsme ve 4:30, dobalili poslední zbytky a svačinu z lednice. Těsně po 5 ráno jsme se vydali na nymburské nádraží a v půl 6 vyjeli směr Kolín. V Kolíně jsme zjistili, že díky problémům na trati, mají vlaky od Prahy směr Pardubice a dál, zpoždění. Náš měl „jen“ 25 minut a tak jsme šli ven a Lukáš si zapálil. Vrátili jsme se a vlak už měl 40 minut zpoždění. No, nebudu vás napínat, odjížděli jsme s 90 minutami zpoždění a cestou jsme nabrali dalších 20, takže celkem jsme měli krásných 110 minut zpoždění. Cesta vlakem celkem ubíhala. Vystřídali se celkem tři průvodčí (každý ze svého státu). Do Budapeště jsme místo v půl 1 odpoledne, přijeli skoro v půl 3 a vydali jsme se hledat Elit hotel. Vybírala jsem tak, aby byl blízko nádraží, abychom se nemuseli kodrcat s kufrem a věcmi přes půlku Budapeště. Ubytovali jsme se a vyrazili jsme do města.

Šli jsme od hotelu stále po hlavní a došli jsme až k Erzsébet híd (Alžbětin most) a ten jsme přešli na druhou stranu Dunaje. Rozhodli jsme se, že na horu Gellért půjdeme až další den a tak jsme se posadili do hospůdky a dali si pití s tím, že se rozhodneme kam dál. V rámci státního svátku se konaly na nábřeží Friedrich Born rakpart různé akce. Prošli jsme si tedy trhy, dali jsme si „obláčkový“ langoš a víno. Na maďarské palačinky se stála úplně obří fronta, tak jsme je vynechali. Chvíli jsme se zastavili také u pódia s hudební produkcí. Hrála kapela Irie maffia a velmi se nám líbila. Pak jsme došli až pod Badavári Palota (Buda hrad), fronta na lanovku nebyla nijak dlouhá, ale už se dělalo šero a tak jsme chtěli přejít Széchenyi Lánchíd (Řetězový most) a podívat se na Shoes on the Danube (památní holocaustu), ale most byl uzavřený.

Vrátili jsme se tedy na nábřeží a hledali si dobré místo na ohňostroj. Počkali jsme si sice skoro hodinu, ale za ten úžasný ohňostroj to stálo! Po ohňostroji jsme se odebrali zase zpět na hotel s malou zastávkou v mekáči.

Jak jsem psala v tomto článku, trasy jsem plánovala pomocí Tripomatic, ale rozhodně jsme nestihli projít celou trasu. A co, že jsem měla na první den naplánované? To si můžete prohlédnout v tomto PDF.