čtvrtek 21. května 2015

16/05/2015 - Restaurant Day Nymburk


Jelikož jsem únorový RD nakonec celý proležela v posteli s antibiotiky, rozhodla jsem se to v květnu napravit. Bohužel co čert nechtěl, zase jsem těsně před RD onemocněla (i když to bylo pravděpodobně jen alergické) a tak byla moje účast v ohrožení. Poležela jsem si 2 dny a jelikož už mi bylo v pátek odpoledne relativně dobře, dojeli jsme s L. na nákup a kolem 19h stálo přesně 5 kilo Chilli con carne na sporáku!


V sobotu jsme vstali relativně brzo, abychom to stihli nanosit do auta, stavit se pro čerstvý chléb a připravit stánek (a taky jsem už nemohla dospat). Bohužel ráno můj hlas na tom nebyl vůbec dobře ... to mě trochu rozhodilo, ale L. řekl že to zvládnem a já mu věřila. Jelikož jsem byla nachlazená, nandávání a motání kolem jídla padlo, hlavně z hygienických důvodů, na L. I při vaření mi hodně pomáhal a dbali jsme zvýšené hygieně.


Měli jsme připraveno přibližně 40 porcí a jelikož byl L. docela štědrý, padlo porcí nakonec jen 35 a těsně před 12h jsme měli vyprodáno. Strašně mne těšily ohlasy lidí, že jim chutná a že to je super. Dokonce se i pár návštěvníků vrátilo pro nášup. Bohužel se mi během vydávání posledních porcí přitížilo a možná jsem měla i horečku. Proto jsme stánek hned sbalili a jeli jsme domů. Docela mne to mrzí, protože atmosféra i počasí byla naprosto skvělá! A jak jsem slíbila, charitě i od nás poputují peníze.


Za fotky děkuji klukům z PHOTO NO LIMITS (FB / www) a origanizátorům RESTAURANT DAY NYMBURK (FB). Na jejich facebooku také najdete více fotografií, které stojí za zhlédnutí!


A pro ty, kterým jsem slíbila recept, tady je :)


BARČILLI - Chilli con carne

Budeme potřebovat:
- 500 g kvalitního mletého hovězího (použila jsem namletou kližku)
- 1 větší cibuli
- 2-3 stroužky česneku (podle toho jaký má říz)
- 3 lžíce rostlinného oleje
- 1 červená paprika
- 1 plechovka červených fazolí ve sladkoslaném nálevu
- 400 ml passaty / rajčatového protlaku
- 150 ml vody
- 1 hrst mražené kukuřice
- 3 lžíce koření na Chilli con carne
- chilli pasta na dochucení
- sůl a pepř na dochucení

Můžeme ozdobit:
- 1 lžičkou nebo 1 lžicí (jak kdo má rád) zakysané smetany
- chilli pastou

Postup:
Do nízkého, ale velkého hrnce dáme oleje a cibuli, kterou jsme si nakrájeli na menší kousky, opečeme lehce dozlatova. Poté přidáme mleté maso, koření, sůl, pepř, zamícháme a necháme zatáhnout. Mezitím pokrájejte papriku na malé proužky, přihoďte k masu a také přidejte prolisované stroužky česneku. Zceďte si fazole, nálev totiž nepotřebujeme. Maso by mělo být všechno opečené a rozdrobené na kousky. V tu chvíli přichází na řadu fazole, passata, voda a v neposlední řadě také kukuřice. Vše spolu dobře zamíchejte a na nejmenším plameni nechte za občasného promíchání dusit alespoň půl hodiny. Jako poslední přidávejte chilli pastu, nějakých 5 - 10 minut před koncem dušení. Chilli dlouhým vařením získává na intenzitě. Dobrou chuť!

Autor receptu: Barbora Hlaváčová
                          http://emcasworld.blogspot.cz
Restaurant Day Nymburk - 16. 5. 2015

Žádné komentáře :

Okomentovat