pátek 16. ledna 2015

13/01/2015 - Enter Shikari & Hactivist

ES znám vlastně už od roku 2006, ale poprvé jsem na jejich koncertě byla v roce 2011, kdy vystupovali v Roxy a náhodou jsme prošli kolem Roryho. Jeden upomínkový předmět mám však staršího data - podpisovou kartu z RFP (2009?), kterou mi přivezla kamarádka E. V lednu 2012 jsem si z jejich oficiálního eshopu objednala tričko DESTIBILISE. V červenci téhož roku jsem je viděla podruhé živě na festivale RFP. A pak se opět blížily Vánoce a já měla jasno - DVD s podpisama, náramek a větrovku (u který jsem bohužel trochu neodhadla velikost a je mi velká, takže kdyby měl někdo zájem, můžeme se domluvit). Když v říjnu loňského roku oznámili koncert kapely Enter Shikari, okamžitě jsem věděla, že v první den předprodeje půjdu a lístek si prostě koupím. 

A teď k samotnému koncertu ...

Do fronty před LMB jsme si šly se ségrou stoupnout nějak kolem 18h a byly jsme celkem vepředu. Dveře měli otevřít v 19h a když se to blížilo, lidí stále ve frontě moc nebylo. S půlhodinovým zpožděním se otevřely dveře a my se ségrou najely na svůj systém (ona šatna a já držení dobrého místa). Nemohla jsem uvěřit vlastním očím, že opravdu budu na ES v první řadě. S drobným zpožděním začala i předkapela Hactivist. Bez mučení se přiznám, ale je neznám a vlastně mě ani moc nezaujali. Basák chtěl bejt blíž k lidem a tak přímo u nás vylezl na zábranu a zapřel se rukou o mojí hlavu - dost jsem to nečekala. Při Hactivist jsem si začala říkat, že to možná nebyl dobrej nápad bejt až takhle vepředu, že nás určitě umačkají. Po Hactivist nastoupili s drobným zpožděním i Enter Shikari. Jestli jsem si u Hactivist říkala že to nebyl dobrej nápad, hned na začátku ES jsem si byla jistá a po prvních dvou písničkách jsem raději odložila brýle, ale nikam jsme neuhnuly - nevyměknem že jo! Příště už si tohle místo nechám ujít, jednou mi to stačilo (haha, to určitě!). Ještěže jsem si ty brýle sundala, neboť za další dvě písničky Rory skočil na nás, včetně kytary a mikrofonu a když se "vracel" my to neviděly a stojan s mikrofonem nám spadl na hlavu a později skoro i Rory. Později jsem si s Rorym také dala high five. Rou dokonce slezl z pódia a kus songu odehrál přímo mezi lidmi. 

Abych to shrnula, za mě to byl rozhodně jeden z nejlepší koncertů na kterém jsem byla (a nemyslím jen ES koncerty), i přestože mám na hlavě bouli, mám pomlácený záda a ruce a mám lehce naražený žebra. Někde jsem četla, že Chris zpíval falešně a kytara byla špatně nazvučená. Narovinu - já si toho prostě v tom zápalu nevšimla a i kdyby, jsou to přece moji milovaní ES! Kdo tam byl, jistě pochopí, že nemám vlastně moc fotek a ani jedno video - byl to prostě mazec. 

Jediný co mi opravdu vadilo - stagediving. Po tom co jsem viděla nespočet naražení holení do zábrany, několikero nakopnutých hlav a rukou (včetně mojí ruky) a dva týpky, co spadli mezi zábranu a pódium (a to docela hustě), totiž fakt nechápu co z toho ti lidi mají. To samý mosh pit a circle pit - nechápu. Může mi někdo logicky vysvětlit, co je na skákání a narážení do lidí, tak super?

Jediné použitelné foto:


Žádné komentáře :

Okomentovat