sobota 12. července 2014

02/07/14 - 05/07/14 - Rock for People 2014

Na letošní RFP jsem se netěšila tak moc, jako na ročníky minulé. Docela mě zklamal line-up, ale i tak to byly skvěle utracený prachy (narážka na ty věčný urejpalce, co říkaj jak je lístek drahej)! A pokud si chcete přečíst moje bláboly, tak jen do toho!


Pokračování článku po prokliku ...


DEN 0

Nultý festivalový den jsme stihly akorát a jen tak tak kapelu SKYLINE. Já je miluju a každá jejich show je plná energie co de valí do lidí. Nechápu kde na to pořád berou sílu a strašně je obdivuju! Po skončení Skyline tam pustil někdo DNB a tak se tam konala menší párty. Chvilku po tom, jsme jely poslední 15kou z letiště s přestupem až na Slezský předměstí, kde jsme bydlely v bytě u kamaráda.

 



DEN 1

Oficiální první den jsme zahájily už kolem 12 hodiny. Vyrazily jsme do areálu s obavou, jaké fronty nás čekají. První fronty jsme očekávaly v RFP buse. Jo byl plnej, ale né tak aby se v něm nedalo hnout. My jsme pro jistotu nasedly už na terminále a sedly jsme si. Další fronty jsme čekaly u kontroly u vchodu do areálu. Opět téměř žádné fronty. Na jednu stranu super, ale na tu druhou vlastně ne, protože těch lidí přišlo letos daleko méně než loni. Jako první jsme zamířily ke stánkům s jídlem a naobědvaly jsme se. Po obědové pauze jsme si šly najít pěkná místa před Redbull Tour Bus, neboť tam měl zachvíli vystoupit STRAPO, kterého mám velice ráda a na bohužel mi letos na Votvíráku utekl. Překvapilo nás, že první řada byla volná, tak jsme tak zakempily. Při songu Prší, prší, nám kousek věnoval a dokonce na jeden song si vylezl přesně vedle mě na zábradlí. Miluju když interpreti nejsou nafoukaný a po koncertě vylezou za fanouškama a ochotně s nima pokecají, podepíšou se jim a vyfotí se nimi. To je přesně příklad Strapa a za to ho mega cenim. Fotek opět moc nemáme neboť jsou v háji baterky a prostě to nevydrží (a taky jsme je zapomněly dát nabít, ehm...). Po autogramiádě Strapa jsme se přesunuli na odpočinkové posezení u kapely MANDRAGE. Nijak zásadně český kapely neposlouchám, ale od tý doby co objíždím Votvírák a Majáles, začínám je naposlouchávat a oni jsou jedni z mých favoritů. Na kapelu THE TAP TAP, jsem byla strašně zvědavá a musím říct, že mě opravdu mile překvapili! Působí velmi sympaticky a hraje a zpívá jim to parádně! Asi nejvíc mě rosekala 'Známka punku' a předělávka 'Black and White'. Potom se k nám dostala informace, že Segal nestíhá a posunuje se vystoupní kapely EMMURE. Takže jsme si šly dát mňamku a šli jsme na 'hárdkór'. Po nich jsme se šly podívat do malého stanu na COMPACT DISK DUMMIES. Kluci se při zkoušení zdáli jako celkem normální. Nechci nikoho nějak odsuzovat, ale co ten blonďáček předváděl za taneční kreace, jsem nějak nemohla vydržet. Hudba sama o sobě špatná nebyla, ale dojem z celýho koncertu mi kazil již zmiňovaný blonďák a jejich belgická parta, co se na ně přijela podívat. Z nich jsme si daly další nášup a šly čekat na TOMA ODELLA. Popravdě, od něj znám asi jen 2 písničky, ale byl skvělej! Až jsem si málem pobrečela ... Po Tomovi následovala kapela BIFFY CLYRO (který jsem, ehm, taky moc neznala). Show měli pěknou a rozhodně jsem si několik songů zamilovala. Jako zakončení festivalového dne vystoupila kapela NETSKY LIVE. Tenhle žánry ségra moc nemusí a tak si šla sednout na tribunu a já zamířila rovnou do předních řad. Moc dlouho jsem tam ovšem nevydržela, protože se tam rozjel moshpit, který já prostě nesnáším a zamířila jsem si to až někam do půlky stanu. Vlastně pro mě líp - zvuk jsem měla lepší a vlastně i docela výhled. Korunku tomu nasadila noční procházka od muzea na Slezský.




  

    

  


DEN 2

V pátek ráno jsem se probudily celkem brzy a vyrazily jsme směr Futurum, pro nějaký jídlo a pak na oběd s Petrem a Kájou do mýho milovanýho Cook and look. Ten den jsme do areálu nijak nepospíchaly a tak jsme si i dopřály menšího po obědového šlofíka. Do areálu jsme dorazily kolem 16:30 a daly si jídlo. Stihly jsme kousek VYPSANÉ FIXY. Na týpka co si říká THE PETEBOX jsem byla hodně zvědavá. Už jen co vylezl na stage a vydal ze sebe pár zvuků, mě dostal. Je to strašnej borec! Doporučuji si najít jeho cover songu od MGMT 'Kids'. Ani se mi od něj nechtělo odcházet po tom co řekl, že se ukáže vedle stage a bude se fotit a podepisovat, ale na kapelu BLOOD RED SHOES jsem se taky moc těšila! U nich mě mrzely dvě věci - málo lidí před stagí a téměř žádná komunikace s publikem. Ale svůj koncert odehráli pěkně. Po nich jsme pospíchaly na WE CAME AS ROMANS, oblíbenci mojí ségry. Jak jsem psala u Emmure, tenhle sytl hudby mě moc nebere, ale nejsou špatný. Kapelu CHINASKI jsem viděla už na Majálese a show mě hrozně bavila. To platí i o té rfp show. Jen by mě hrozně zajímalo, kde skončily ty podepsané kytary. 






DEN 3

Poslední festivalový den, jsme odstartovaly kolem druhé odpolední v Jack Daniel's. Poctivě jsme vyplnily dotazník a získaly ten nejúžasnější batůžek! Po obědě jsme se šly podívat na pardubickou partu CATE. Takovej přijemnej poprock. Ze zvědavosti jsme se šly podívat na BLUE EFFECT. To nás moc nebralo a tak jsme se šly projít po areálu a zabrat místo v předních řadách, neboť se blížilo vystoupení mé milované kapely MOLOTOV JUKEBOX. Na nich je hrozně vidět, že je každej koncert baví a užívají si ho. Bohužel jsme se déle jak na čtyři songy nemohly zdržet a skoro jsme utíkaly na britskou kapelu THE FEUD. Pro mě to byl rozhodně nejlepší koncert za ty tři dny. Nekecám! Navíc nejsou nafoukaný a maj rádi český publikum a tak, se šli podepisovat a fotit. Juhůůů! Po nich jsme pádily zpět k velké stagi na kapelu THE STRYPES. Ti se mi taky líbili moc. Po nich jsme se šly občerstvit. Ted řeknu vám! Některý jídla se fakt nedaly jíst (zlatej langoš ...), což ségra vyzkoušela na vlastní pusu, a že tu smůlu fakt měla. To už jsme si ale zabraly místo na kopci, abysme měly slušný výhled na LUCII. S tou mojí naraženou kostrčí to teda nebyl super zážitek sedět dvě hodiny, ale dalo se to vydržet. Zakončení celého festivalu provedli (alespoň pro mě, ségra byla na DEAP VALLY a má podpis a fotku, mrcha) CHASE AND STATUS. Super propařená párty!

  

  






Abych to shrnula ...

Já miluju festivaly a koncerty, ale letos tam bylo dost rušivejch elementů na můj vkus až moc! 

- Absolutně nechápu co na obyčejný malinovce stálo 33 Kč
- Nechápu myšlení některých lidí, kteří ať jsou na jakémkoliv žánru, spustí circle nebo mosh pity. Vážení - lidi kolem to opravdu otravuje! Přišli jsme si užít hudbu a né se obávat o své obličeje a atd. 
- Také nechápu, kde pořadatelé nechali ty dřevotřískový desky, co loni bránily lézt blbečkům na ty sakra vysoký stožáry ve stanu. 
- Docela mi vadilo, že ačkoliv jsem požádala obsluhu u páskování, aby mi pásku nechala volnější asi jako předešlé roky (s názornou ukázkou), pásku mi stejně utáhl. Já ty pásky beru jako suvenýry a ráda si je na jiný akce či koncerty beru, ale nechci je nosit 24/7. Jednak se ušpiní, ale hlavně se ničí. Po těžkém boji s pilkou na kov, je páska z ruky pryč a já vymýšlím, jak ji sešít. 


Byly to suprově strávený 4 dny, ale jsem na rozpacích, jestli se těšit i na další ročník. 

 

Žádné komentáře :

Okomentovat